Press "Enter" to skip to content

Mistä voi saada ilmaistuotteita internetistä?

Internetistä on monenlaista hyötyä ja huvia, ja sen avulla voi hyötyä taloudellisesti rahaa säästämällä. Tuntuu jopa, että tänä päivänä emme enää tulisi toimeen ilman sen tarjoamaa virtuaalista maailmaa ja sen ilmaisia etuja. Ilmanpuhdistus.fi-sivusto tarjoaakin kuluttajille vinkkejä ilmaisten asioiden ja palveluiden löytämiseen.

Ilmaista tuotteiden hankintaa voi hyödyntää monella tavalla, sillä internetin kautta on mahdollisuus tutustua esineisiin veloituksetta. Kyseisten tarjousten ehdot on kuitenkin syytä lukea tarkalla. Monesti ensimmäinen tuote voi olla ilmainen ja seuraavasta veloitetaan maksu, mikäli asiakas ei muista perua tilausta.

Kanta-asiakkuus mahdollistaa ilmaisia etuja

Usein liittymällä veloituksetta kanta-asiakkaaksi saa ilmaisen tuotteen, edun tai alennuskoodin. Alennuksiin oikeuttavista koodeista on erityisen suuri hyöty silloin, jos on tilaamassa satojen tai tuhansien eurojen edestä tuotteita. Näin ollen myötä säästöä voi kertyä kymmeniä tai jopa satoja euroja, joten alekoodeja kannattaa etsiä ennen ostoksen maksamista.

Toisinaan voi saada muutamalla eurolla arvokkaan tervetuliaisen tai kaupanpäällisen, jos kanta-asiakkaan tilaus ylittää tietyn summan. Esimerkiksi Ikean sivuilta tilattavalla Family-klubikortilla saa ilmaisen kahvintavaratalon kahviosta, ilmaisen sisustuslehden ja muita mielenkiintoisia etuja.

Yritysten edut

Monet suomalaiset yritykset jakavat ilmaisia tuotteita kokeiluun sosiaalisen median avustuksella. Esimerkiksi R-kioski on jakanut viikoittain etuja Facebook-sivuillaan nopeimmille uutuustuotteiden kokeilua varten.

Yhtiöt mahdollistavat toisinaan edun lähettämisen läheiselle tai tuttavalle hyvän mielen tekemiseksi, joten oma ilmaisnäytelöytö voi piristää toisen päivää merkittävästi. Sosiaalista mediaa aktiivisesti seuraamalla voi löytää tällaisia etuja.

Mitä tuotteita voi saada ilmaiseksi?

Netissä on tarjolla paljon kaikenlaista tavaraa odottamassa noutajaansa. Tavallisimpia kotiin tilattavia ilmaistuotteita ovat muun muassa kosmetiikka, vitamiinit, aikakausilehdet, lelut, vaipat ja hygieniatuotteet. Esimerkiksi Liberokerho tarjoaa veloituksetta vauvatavaraa sisältävän Liberolaukun odottaville äideille.

Yleisesti ottaen voi sanoa, että ilmaiseksi lähetettävät tuotteet ovat kooltaan pientä tavaraa, jotta niiden toimitus olisi helppoa ja halpaa. Ne saattavat myös olla osa kuluttajatutkimusta, jonka tapauksessa niitä valmistava yritys haluaa saada palautetta tuotteiden laadusta tai asiakkaiden toiveista ja kommenteista tuotekehitystä varten.

Mielipiteet ovat niille ensiarvoisen tärkeitä jatkon kannalta, joten asiakkaalle annetun tavaran hinta on pieni kustannus koko projektiin nähden. Kommentteja voidaan toisinaan käyttää myös markkinointitarkoituksesta.

Lisälahjoja liittymisen ohella

Ilmaisen tavaran lisäksi netistä erilaisia löytyy klubeja, joihin kirjautuessa voi saada lahjoja kaupan päälle. Ne toimivat samalla tavalla kuin esimerkiksi perinteiset kirjakerhot, joissa liittymisen yhteydessä saa arvokkaan kirjalahjan, jonka jälkeen joka kuukausi saa jäsenetuna uuden teoksen. Asiakkaalla on tosin mahdollisuus perua jäsenyys tai seuraavan kuukauden kirjatarjous.

Elokuva- tai musiikkisivuston ilmainen jäsenyys oikeuttaa usein erilaisiin tarjouksiin tai lahjoihin. Todellinen menestys ovat myös erilaiset pelisivustot, kuten nettikasinot, joille liittyminen oikeuttaa usein rahabonuksiin tai ilmaiskierroksiin. Pelisivustoilla, kuten Gamestopissa, voi puolestaan tilata pelejä edullisilla jäsenhinnoilla.

Voiko ilmaisjakelu olla yrityksille kannattavaa?

Monesti ilmaistarjoukset herättävät kuitenkin epäilystä siinä, että onko sivusto luotettava tai pitääkö paikkaansa, että tuotteet ovat ilmaisia. Sehän kuulostaa liian hyvältä, että tilaus ei velvoita ostamaan mitään. Miten se voi tulla yritykselle kannattavaksi? Yrityksille tuotteiden ilmaisjakelu on kuitenkin samanaikaisesti erinomaista markkinointia.

Toisaalta sekin on tosiasia, että useimmiten sen ilmaisnäytteen jälkeen jatkotilaus jää perumatta. Se voi tapahtua vaihtoehtoisesti joko unohtamalla peruuttaa sen tai asiakas on yksinkertaisesti halukas jatkamaan jäsenyyttä tai tilausta tyytyväisyyden takia.

Kuluttajan kannalta on edullista, että monet yritykset tarjoavat tyytyväisyystakuuta tietyksi ajaksi. Sen avulla he voivat palauttaa tuotteen, jos heidän mielestään se ei vastaa odotuksia käyttöjakson aikana.